Funkcjonowanie Biblioteki Głównej [aktualizacja: październik 2021]

Szanowni Państwo,

prosimy o zapoznanie się z zasadami korzystania z Biblioteki Głównej oraz wszystkich jej oddziałów.

 Podczas wizyty w Bibliotece obowiązują zasady:

  • w holu Biblioteki Głównej może przebywać jednocześnie tylko 5 osób,
  • należy zasłaniać nos i ust podczas całej wizyty,
  • należy zdezynfekować ręce w chwili wejścia do holu Biblioteki Głównej i każdej agendy BG.

Pracownicy Biblioteki pełnią dyżur telefoniczny i mailowy:

  • od poniedziałku do piątku od 9:00 do 19:00,
  • w soboty od 9:00 do 15:00.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

  • Oddział Udostępniania – tel. (12) 662 63 73, email: wypozyczalnia@up.krakow.pl
  • Oddział Informacji Naukowej – tel.(12) 662 63 72, email: oininfo@up.krakow.pl

Usługi dostępne w BG UP

 

ODDZIAŁ UDOSTĘPNIANIA (WYPOŻYCZALNIA)

1. Godziny otwarcia

  • Wypożyczalnia i zwroty dostępne są w godzinach
    • poniedziałek-piątek: 9:00-19:00
    • sobota: 9:00-15:00

2. Zapisy / odnowienia kont Czytelników

3. Zamawianie książek/ materiałów bibliotecznych

  • Po założeniu/ odnowieniu konta należy zalogować się do katalogu BG i dokonać zamówienia on-line;
  • zamówione książki oczekują w Wypożyczalni trzy dni na odbiór;
  • w przypadku otrzymania maila o zwróceniu książek z rezerwacji – czytelnik dostaje wiadomość od pracowników Wypożyczalni o szczegółach i terminie odbioru zamówionego egzemplarza.

4. Zwroty i prolongata materiałów bibliotecznych

  • Książki można zwracać w “okienkach” Wypożyczalni BG lub bezkontaktowo do pudła w holu Biblioteki Głównej
  • książki można również odesłać pocztą na adres:
    • Biblioteka Główna UP
    • ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków;
    • z dopiskiem “ZWROT KSIĄŻEK”.
  • Wszystkie książki po zwrocie podlegają obowiązkowej kwarantannie, stąd nie ma możliwości natychmiastowego ponownego wypożyczenia zwróconych materiałów!
  • Książki należy prolongować samodzielnie za pomocą elektronicznego konta czytelnika lub kontaktując się z wypożyczalnią (wypozyczalnia@up.krakow.pl, 12 662 63 73.

5. Wypożyczalnia Międzybiblioteczna Krajowa

  • Na bieżąco realizowane są zamówienia czytelników na skany i książki oraz zamówienia na materiały biblioteczne dla bibliotek krajowych.
  • Umożliwiony jest dostęp do terminala Academiki (po wcześniejszej rezerwacji terminu).
  • Kontakt z Wypożyczalnią jest możliwy drogą mailową: wm.krajowa@up.krakow.pl lub telefoniczną: 12 662 63 73.

6. Wypożyczalnia Międzybiblioteczna Zagraniczna

  • Na bieżąco realizowane są wyłącznie zamówienia czytelników na skany i kserokopie (niezbędne jest podanie numerów stron do skopiowania).
  • Realizowane są natomiast zamówienia na materiały biblioteczne (skany, książki) dla bibliotek zagranicznych.
  • Kontakt z Wypożyczalnią Zagraniczną jest możliwy tylko drogą mailową: wm.zagraniczna@up.krakow.pl.

ODDZIAŁ UDOSTĘPNIANIA (CZYTELNIA GŁÓWNA)

7. Czytelnia Główna dostępna w reżimie sanitarnym

  • Czytelnia Głów jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-19:00 (przerwy 11:00-11:15 ; 13:00-13:15 ; 15:00-15:15 ; 17:00-17:15) oraz w sobotę w godz. 9:00-15:00 (przerwy 11:00-11:15 ; 13:00-13:15).
  • w jednym momencie może przebywać maksymalnie 15 czytelników (13 stanowisk do pracy własnej);
  • istniej możliwość skorzystania z komputerów oraz drukarek;
  • dostęp do ksero oraz  skanera tylko za pośrednictwem dyżurnego bibliotekarza.

ODDZIAŁ DIGITALIZACJI I REPROGRAFII

8. Zamówienia na skany materiałów bibliotecznych

Usługa zamówienia skanów z materiałów Biblioteki została zawieszona do odwołania.

ODDZIAŁ CZASOPISM I WYDAWNICTW CIĄGŁYCH

  • Czytelnia Czasopism jest czynna  (w reżimie sanitarnym) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-19:00 oraz w sobotę w godz. 9:00-15:00.
  • W czytelni mogą przebywać jednocześnie 4 osoby.

ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ

9.  Zasoby elektroniczne

11. Rejestrowanie publikacji naukowych w “Bibliografii…”/ module Dorobek Naukowy/ Polskiej Bibliografii Naukowej

12. Szkolenia biblioteczne z zakresu korzystania z katalogów bibliotecznych oraz elektronicznych baz danych.

O dalszych zmianach będziemy Państwa informować na bieżąco.


Aktualności: