Relacje interpersonalne w zespole bibliotecznym

Agnieszka Folga

Abstrakt


W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące relacji interpersonalnych w zespole bibliotecznym. Podkreślono rolę kontaktów międzyludzkich w pracy zespołowej oraz scharakteryzowano elementy wpływające na jakość relacji, a także poruszono zagadnienia związane z procesami grupowymi.


Słowa kluczowe


relacje interpersonalne; praca zespołowa; biblioteka; bibliotekarz;

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Adler Ronald B., Rosenfeld Lawrence B., Proctor Russell F., Relacje interpersonalne: proces porozumiewania się, Poznań, 2006.

Armstrong Michael, Taylor Stephen, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa, 2016.

Belbin Meredith R., Twoja rola w zespole, Gdańsk, 2008, Belbin.pl, 2018, https://www.belbin.pl/ [dostęp: 2020-06-16].

Chrzanowska Agnieszka, Życie na kredyt… zaufania, „Charaktery”, 2010, nr 12, s. 14-23.

Glińska-Neweś Aldona, Pozytywne relacje interpersonalne w zarządzaniu, Toruń, 2017.

Goleman Daniel, Inteligencja emocjonalna, Poznań, 2007.

Lencioni Patrick, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej: opowieść o przywództwie, Warszawa, 2016.

Smółka Paweł, Kompetencje społeczne: metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa, 2016.

Stoner James A. F., Freeman Edward R., Gilbert Daniel R., Kierowanie, Warszawa, 2001.

Uniwersalny model kompetencyjny, 2020, https://docplayer.pl/1816641-Uniwersalny-model-kompetencyjny.html [dostęp: 2020-06-16].

Zych Agnieszka, Robert Zych, Szef w relacji z zespołem: jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu, Gliwice, 2017.




Czasopismo jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0).

ISSN 2299-565X

Deklaracja dostępności