Public relations jako instrument kreowania wizerunku bibliotek

Autor

  • Karina Olesiak Biblioteka Główna, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Słowa kluczowe:

public relations, wizerunek, promocja, zarządzanie, marketing, reklama,

Abstrakt

Zastosowanie public relations w działalności biblioteki staje się niezwykle pożądane i niezbędne w budowaniu pozytywnego wizerunku i zaufania w oczach czytelników. W artykule określono rolę PR w bibliotece, zidentyfikowano obszary oddziaływania marketingu wewnętrznego i zewnętrznego oraz narzędzia i techniki komunikacji. Przedstawiono cały szereg działań kształtujących wizerunek biblioteki, w tym narzędzia Web 2.0.

Bibliografia

Antczak M., Media relations a biblioteka szkolna, „Biblioteka w Szkole”, 2009, nr 9, s. 5-7.

Black S., Public relations, Warszawa 1998.

Budzyński W., Public relations : strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.

Czyżewska M. (red.), Kształtowanie wizerunku biblioteki, Białystok 2007.

Eco U., O bibliotece, Wrocław 1990.

Karwowski J. (red.), Podstawy marketingu, Szczecin 1998.

Maciejewska Ł., Urbańczyk B., Kształtowane pozytywnego i nowoczesnego wizerunku biblioteki akademickiej. In M. Kocójowa (red.), Public relations : biblioteki, wydawnictwa, informacja naukowa, uczelnie, Kraków, 2004, s. 108-116.

Maness J. M., Library 2.0 Theory : Web 2.0 and Its Implications for Libraries, „Webology”, [online], 2006, Vol. 3, nr 2 [dostęp: 2016-05-23]. Dostępny w World Wide Web: http://www.webology.org/2006/v3n2/a25.html.

Morawiec B., Biblioteka 2.0, „Nowa Biblioteka”, [online], 2012, nr 2, s. 19-27 [dostęp: 2016-05-23]. Dostępny w World Wide Web: http://www.knb.ibin.us.edu.pl/wp-content/uploads/2013/03/Nowa-Biblioteka-2012-2.pdf.

Wałek A., Strony WWW bibliotek jako element promocji i narzędzie komunikacji z użytkownikiem, „Fides. Biuletyn Bibliotek Kościelnych”, [online], 2014, nr 1, s. 109-118 [dostęp: 2016-05-23]. Dostępny w World Wide Web: http://www.fides.org.pl/pdf/biuletyn/38_109-118.pdf.

Wójcik K., Public Relations od A do Z. T. 1, Warszawa 1997.

Zawada A., O promocji biblioteki, „EBIB”, [online], 2002, nr 3 [dostęp: 2016-05-23]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ebib.pl/2002/32/zawada.php.

Zybert E. B., Kultura organizacyjna w bibliotekach : nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką, Warszawa 2004.

Downloads

Opublikowane

2016-06-20

Jak cytować

Olesiak, K. (2016). Public relations jako instrument kreowania wizerunku bibliotek. Biblioteka I Edukacja, (9), 23–31. Pobrano z https://bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/134