Doskonalenie zawodowe pracowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie

Autor

  • Marzena Błach

DOI:

https://doi.org/10.24917.2299565X.20.4

Abstrakt

Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji ustawicznej bibliotekarzy akademickich. Na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego, w oparciu o sprawozdania (posłużono się sprawozdaniami z działalności biblioteki oraz jej poszczególnych oddziałów obejmującymi lata 2020 i 2021) omówiono formy doskonalenia zawodowego (samokształcenie za pośrednictwem platform e-learningowych takich jak Coursera, doskonalenie umiejętności zawodowych w ramach szkoleń) i wskazano obszary, w których dokształcają się jej pracownicy.

W okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku pracownicy Biblioteki Głównej rozwijali swoje umiejętności w zakresie nowych technologii, podnosili swoje kompetencje interpersonalne (radzenie sobie ze stresem, współpraca w zespole) i nabywali umiejętności oraz wiedzę merytoryczną niezbędną do wykonywania nowych zadań na specjalistycznych szkoleniach, kursach, seminariach czy spotkaniach.

Downloads

Opublikowane

2021-12-21

Jak cytować

Błach, M. (2021). Doskonalenie zawodowe pracowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Biblioteka I Edukacja, (20), 47–60. https://doi.org/10.24917.2299565X.20.4

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>