Doskonalenie zawodowe pracowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
DOI:
https://doi.org/10.24917.2299565X.20.4Abstrakt
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji ustawicznej bibliotekarzy akademickich. Na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego, w oparciu o sprawozdania (posłużono się sprawozdaniami z działalności biblioteki oraz jej poszczególnych oddziałów obejmującymi lata 2020 i 2021) omówiono formy doskonalenia zawodowego (samokształcenie za pośrednictwem platform e-learningowych takich jak Coursera, doskonalenie umiejętności zawodowych w ramach szkoleń) i wskazano obszary, w których dokształcają się jej pracownicy.
W okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku pracownicy Biblioteki Głównej rozwijali swoje umiejętności w zakresie nowych technologii, podnosili swoje kompetencje interpersonalne (radzenie sobie ze stresem, współpraca w zespole) i nabywali umiejętności oraz wiedzę merytoryczną niezbędną do wykonywania nowych zadań na specjalistycznych szkoleniach, kursach, seminariach czy spotkaniach.