Fotograf w bibliotece – dignitas, gravitas, ludus

Autor

  • Marcin Kania

Abstrakt

Biblioteka jest miejscem, w którym można znaleźć inspirację do różnych działań naukowych oraz artystycznych. Wiedzą o tym uczniowie, studenci, pracownicy szkół oraz wykładowcy akademiccy. Także odwiedzający ją fotografowie znajdą w bibliotece pobudkę do indywidualnych poszukiwań twórczych. Za pomocą aparatu fotograficznego będą mogli uwiecznić architekturę tego miejsca, estetykę zlokalizowanych w nim zbiorów oraz pracę ludzi, którzy dokładają wszelkich starań, by zachować ciągłość transferu wiedzy. Bibliotekę warto zatem traktować jak wdzięczną, wyrozumiałą oraz dostojną modelkę. W artykule zostały opisane trzy strategie fotografowania tej instytucji. Pierwsza jest poszukiwaniem, odkrywaniem i utrwalaniem jej dostojeństwa (dignitas), druga to podejście poważne, z szacunkiem (gravitas), ostatnia natomiast zawiera w sobie odrobinę zabawy, radości i kreacji (ludus).

Downloads

Opublikowane

2021-12-21

Jak cytować

Kania, M. (2021). Fotograf w bibliotece – dignitas, gravitas, ludus. Biblioteka I Edukacja, (20), 87–105. Pobrano z https://bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/318