Ocena efektywności edukacji informacyjnej – przyczynek do metodologii

Autor

  • Joanna Dziak Biblioteka Główna Politechniki Śląskiej w Gliwicach

Słowa kluczowe:

biblioteki uczelniane, edukacja informacyjna, metody badawcze, ocena efektywności,

Abstrakt

Kształcenie kompetencji informacyjnych jako istotna forma przygotowania do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym jest jednym z podstawowych zadań współczesnych bibliotek. W artykule zaprezentowano problem oceny efektywności działań edukacyjnych podejmowanych w polskich bibliotekach uczelnianych w nawiązaniu do założeń Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji. Opierając się na literaturze przedmiotu przeanalizowano metody stosowane do badania skuteczności edukacji informacyjnej oraz wskazano najczęściej stosowane narzędzia.

Downloads

Opublikowane

2013-07-01

Jak cytować

Dziak, J. (2013). Ocena efektywności edukacji informacyjnej – przyczynek do metodologii. Biblioteka I Edukacja, (3), 13–19. Pobrano z https://bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/34