Działalność wizerunkowa zabytkowych i współczesnych bibliotek

Autor

  • Renata Ciesielska-Kruczek Biblioteka Instytutu Neofilologii - Sekcja Angielska, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Słowa kluczowe:

marketing biblioteczny, wizerunek, usługi internetowe, biblioteki zabytkowe,

Abstrakt

W artykule zaprezentowano przykłady inicjatyw, działań promocyjnych i niestandardowych usług mających decydujący wpływ na pozytywny wizerunek współczesnych bibliotek. Opisano również biblioteki o zabytkowym charakterze zbiorów, które wpisują się w krajobraz kulturowy miast, współtworzą atmosferę danych miejsc, przyciągając naukowców, pasjonatów, zwiedzających. Liczne przykłady dowodzą, że współczesne biblioteki stworzyły własny styl, a ich otwartość na innowacje techniczne sprawia, iż są postrzegane jako instytucje nowoczesne.

Bibliografia

Feinberg S., Keller J., Designing space for children and teens in libraries and public places, “American Libraries”, 2010, Vol. 41, nr 4, s. 34 -37.

Gębołyś Z., Misja biblioteki naukowej w teorii i praktyce. In M. Nowak (red.), Zarządzanie strategiczne i marketingowe w bibliotekach, Poznań, 2004, s. 21.

Haavisto T., A building is the image of its function. In Librarybuildings.info [online], 2016 [dostęp: 2016-05-24]. Dostepny w World Wide web: http://www.librarybuildings.info/articles/building-image-its-function.

Klich A., Strona internetowa biblioteki jako jeden z elementów kształtujących jej wizerunek, „Bibliotekarz Zachodniopomorski”, 2010, nr 4, s. 5.

Kołodziejczyk E., E-wizerunek biblioteki – na przykładzie witryn internetowych łódzkich bibliotek szkół wyższych, „EBIB”, [online], 2012, nr 3 [dostęp: 2016-05-24]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ebib.pl/images/stories/numery/130/130_kolodziejczyk.pdf.

Sobiech A., Możliwości kształtowania wizerunku biblioteki poprzez media elektroniczne. In M. Wojciechowska (red.), Elektroniczny wizerunek biblioteki, Gdańsk, 2008, s. 10-11.

Wojciechowski J., Biblioteka w komunikacji publicznej, Warszawa 2010.

Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000.

Wojtczak J., Kreowanie wizerunku biblioteki akademickiej na podstawie działań public relations Biblioteki Politechniki Wrocławskiej, „Biblioteka”, 2013, nr 17 (26), s. 196-214.

Zawada A., Kreowanie rynku bibliotek, „EBIB”, [online], 2002, nr 3 [dostęp: 2016-05-24]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ebib.pl/2002/32/zawada2.php.

Downloads

Opublikowane

2016-06-20

Jak cytować

Ciesielska-Kruczek, R. (2016). Działalność wizerunkowa zabytkowych i współczesnych bibliotek. Biblioteka I Edukacja, (9), 59–67. Pobrano z https://bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/145

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>