The image-creating activities of historical and modern libraries

Authors

  • Renata Ciesielska-Kruczek Library of Institute of Neophilology - English Section. Pedagogical University of Cracow

Keywords:

library marketing, image, web services, historical libraries,

Abstract

The article presents examples of initiatives, promotional activities and services that are critical to a positive image of modern libraries. The paper also describes old libraries with historical collections, which are part of the cultural landscape of cities, co-create the atmosphere of places, and are attractive for scientists, enthusiasts and visitors. Examples prove that libraries have created their own style, and their openness to technical innovations causes that the institutions are seen as modern.

References

Feinberg S., Keller J., Designing space for children and teens in libraries and public places, “American Libraries”, 2010, Vol. 41, nr 4, s. 34 -37.

Gębołyś Z., Misja biblioteki naukowej w teorii i praktyce. In M. Nowak (red.), Zarządzanie strategiczne i marketingowe w bibliotekach, Poznań, 2004, s. 21.

Haavisto T., A building is the image of its function. In Librarybuildings.info [online], 2016 [dostęp: 2016-05-24]. Dostepny w World Wide web: http://www.librarybuildings.info/articles/building-image-its-function.

Klich A., Strona internetowa biblioteki jako jeden z elementów kształtujących jej wizerunek, „Bibliotekarz Zachodniopomorski”, 2010, nr 4, s. 5.

Kołodziejczyk E., E-wizerunek biblioteki – na przykładzie witryn internetowych łódzkich bibliotek szkół wyższych, „EBIB”, [online], 2012, nr 3 [dostęp: 2016-05-24]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ebib.pl/images/stories/numery/130/130_kolodziejczyk.pdf.

Sobiech A., Możliwości kształtowania wizerunku biblioteki poprzez media elektroniczne. In M. Wojciechowska (red.), Elektroniczny wizerunek biblioteki, Gdańsk, 2008, s. 10-11.

Wojciechowski J., Biblioteka w komunikacji publicznej, Warszawa 2010.

Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000.

Wojtczak J., Kreowanie wizerunku biblioteki akademickiej na podstawie działań public relations Biblioteki Politechniki Wrocławskiej, „Biblioteka”, 2013, nr 17 (26), s. 196-214.

Zawada A., Kreowanie rynku bibliotek, „EBIB”, [online], 2002, nr 3 [dostęp: 2016-05-24]. Dostępny w World Wide Web: http://www.ebib.pl/2002/32/zawada2.php.

Published

2016-06-20

How to Cite

Ciesielska-Kruczek, R. (2016). The image-creating activities of historical and modern libraries. Library &Amp; Education, (9), 59–67. Retrieved from https://bg.up.krakow.pl/bie/index.php/bie/article/view/145

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>