Polish academic libraries on Instagram

Authors

  • Piotr Milc Main Library, Pedagogical University of Cracow

DOI:

https://doi.org/10.24917/2299565X.13.4

Keywords:

scientific libraries, academic libraries, Instagram, social media,

Abstract

More and more libraries are already present on Instagram. Those responsible for the image of academic libraries in the media try to reach out to users through social media, to present the library’s offer and to acquire new readers. The Instagram website debuted in 2010 and is dedicated mainly to visual materials - photos and short videos.

References

Bizub W., 8 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim Instagram zastąpi Facebooka [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://wojciechbizub.pl/2017/12/06/8-rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-zanim-instagram-zastapi-facebooka/.

Czubkowska S., Facebook dla e-emerytów? Młodzi wybierają Snapchat i Instagram. In Gazeta Prawna.pl [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://serwisy.gazetaprawna.pl/nowe-technologie/artykuly/1012245,facebook-instagram-snapchat-too-long-didn-t-watch-youtube.html.

Jaskowska B., Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie, „Warsztaty Bibliotekarskie”, [online], 2015, nr 1 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/nr-12015-45/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie/.

Kawasaki G., Fitzpatrick P., Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2016.

Kuchta M., Facebook traci młodych użytkowników na rzecz Snapchata i Instagrama. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/facebook-traci-mlodych-uzytkownikow-na-rzecz-snapchata-i-instagrama/.

Kuchta M., 8 błędów social media marketingu, których powinieneś unikać. In Socialpress [online], 2017 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://socialpress.pl/2017/08/8-bledow-social-media-marketingu-ktorych-powinienes-unikac/.

Lamberti M., Theus M., Media społecznościowe w polskich bibliotekach, archiwach i muzeach, „Biblioteka”, [online], 2016, nr 20, s. 183-205 [dostęp: 2018-06-07]. Dostępny w World Wide Web: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/b/article/download/7074/7071.

Machcińska K., Media społecznościowe w bibliotece - rodzaje, funkcje, strategia działania. In M. Odlanicka-Poczobutt, K. Zioło (red.), Biblioteka akademicka. Infrastruktura - uczelnia - otoczenie, Gliwice, 24-25 października 2013 r., Gliwice, 2014, s. 267-276.

Przybysz J., Pioterek P., Media społecznościowe w służbie bibliotek. In H. Brzezińska-Stec, J. Żochowska (red.), Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa, Białystok, 2015, s. 339-356.

Published

2018-06-28

How to Cite

Milc, P. (2018). Polish academic libraries on Instagram. Library &Amp; Education, (13), 53–59. https://doi.org/10.24917/2299565X.13.4

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>