Promotional and educational activities of Aix-Marseille Université as exemplified by a Staff Training Week organised and hosted within the Erasmus programme
Keywords:
Erasmus, Staff Training Week, promotion, library image, education, university libraries,Abstract
In their reports, participants in the Erasmus scheme often describe the benefits of taking part in such organised training weeks or individual training. This paper aims to discuss the advantages and opportunities presented to the organising institutions by hosting such events within the Erasmus programme. On the example of the inaugural staff mobility training week for librarians hosted by Aix-Marseille Université in June 2019, the promotional and educational aspects of its' programme will be examined. Emphasis will be put on how libraries can use this opportunity to help create a positive image at an international level.
References
Bryła Paweł, Rola programu Erasmus w marketingu akademickim. W: Domański Tomasz (red.), Marketing akademicki: rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Łódź, 2011, s. 71-93.
Ciesielska-Kruczek Renata, Efekty zagranicznych staży bibliotekarzy. Publikacje i prezentacje pracowników Biblioteki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, „Biblioteka i Edukacja”, 2017, nr 11, s. 1-14, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/issue/view/11 [dostęp: 2020-05-18].
Cyran Katarzyna, Gościk Monika, Nauczanie kompetencji informacyjnych na przykładzie praktyk stosowanych w Docklands Library University of East London, "Zagadnienia Informacji Naukowej", 2012, nr 2, s. 66-77, http://bbc.uw.edu.pl/dlibra/docmetadata?id=1866&dirds=1&tab=1 [dostęp: 2020-05-28].
Dziak Joanna, Program Erasmus jako sposób podnoszenia kompetencji bibliotekarzy na przykładzie Biblioteki Głównej Politechniki Śląskiej, „Biblioteka i Edukacja”, 2015, nr 7, s. 1-10, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/101/103 [dostęp: 2020-05-28].
Hexagone: cœur de campus de Luminy, 2019, https://www.univ-amu.fr/fr/public/hexagone-coeur-de-campus-de-luminy [dostęp: 2020-06-04].
Lespets Samuel, La bibliothèque Hexagone de Luminy, „Arabesques”, 2019, nr 93, s. 26-27, https://publications-prairial.fr/arabesques/index.php?id=578 [dostęp: 2020-05-25].
Lewicka Joanna, Rozwój zawodowy bibliotekarzy dzięki uczestnictwu w programie Erasmus: z doświadczeń własnych oraz pracowników Biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego, „Podkarpackie Studia Biblioteczne”, 2015, nr 4, s 1-21, http://psb.ur.edu.pl/sites/default/files/pdf/rozwoj_zawodowy_bibliotekarzy.pdf [dostęp: 2020-05-28].
Olesiak Karina, Stachnik Maria, Erasmus, jego rola i funkcja w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych bibliotekarzy, „Biblioteka i Edukacja”, 2017, nr 11, s. 1-15, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/173/174 [dostęp: 2020-05-28].
Piotrowska Ewa, Współpraca Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w ramach programu Erasmus, „Biblioteka i Edukacja”, 2012, nr 2, s. 1-3, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/30/30 [dostęp: 2020-05-18].
Radzicka Joanna, Praktyki i staże zagraniczne w BPK: konfrontacje, wymiana doświadczeń, „Biuletyn EBIB”, 2019, nr 1, s. 1-4, http://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/32/33 [dostęp: 2020-06-05].